نوشته شده توسط : کسری

طراحی و معماری ویژه کودکان 

آموزش عکاسی مد، طبیعت، تبلیغاتی، پرتره، لنداسکیپ، خیابانی، مستند، فتوژورنالیسم، مینیمال، فرمالیست، کانسپت، آبستره و ...

یک نمونه آموزش عکاسی ساخت تصاویر پانورامای قطبی 360 درجه را برای نمونه در این مطلب دنبال میکنیم، برای تماشای تمام مطالب آموزش عکاسی به سایت دانشگاه مجازی هنر مراجعه فرمایید : http://artcollege.ir

احتمالا عکس هایی را دیده اید که اشکال عجیب و دارای هندسه متفاوتی نسبت به عکس های معمولی هستند، در این مطلب تکنیکی ارائه خواهد شد که در آن با استفاده از افکت های فتوشاپ، عکس های ۳۶۰ درجه ایجاد خواهیم کرد که به اصطلاح به آن ها پانورامای قطبی (polar panoramas) میگوییم.

معمولا برای تماشای تصاویر پانورامای قطبی به مرورگر وب و پلاگین های خاص (به عنوان محیط های مجازی) نیاز است، اما همچنین می توان با استفاده از فیلتر Polar Coordinates در فتوشاپ، تصاویر ۳۶۰ درجه دو بعدی ایجاد کرد که در آن ها لبه های عکس ها به هم متصل می شوند تا یک دایره بسته ایجاد شود.

جای تعجب است که انجام این کار بسیار آسان است و اگر در گرفتن عکس های موردنیاز دقت به خرج دهید، حتی قسمت های اتصال (join) عکس ها را نیز مشاهده نخواهید کرد! ساخت پانورامای قطبی بیشتر یک تکنیک نرم افزاری است، اما توصیه می شود در وهله اول در گرفتن عکس هایی مناسب تلاش کنید، به این دلیل که هرچه عکس های خام اولیه بهتر باشند، تصویر نهایی ۳۶۰ درجه تمیزتر خواهد بود و نیاز به کار کمتری خواهد داشت. که لازمه این کار یافتن مکان مناسب و استفاده از سه پایه است.

برای خواندن ادامه مطلب از طریق یکی از لینک های زیر اقدام بفرمایید :

منبع : آموزش عکاسیخرید دوربین عکاسیعکاسی - عکاسی حرفه ای

 



:: برچسب‌ها: آموزش عکاسی طبیعت , عکاسی از شب یلدا , عکاسان ایرانی در خارج , عکاسی حرفه ای در تهران , آموزش عکاسی نجومی , خرید دوربین عکاسی , عکاسی مد و فشن ,
:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

ازدواج موفق با دوهمدل 

سایت همسریابی

 

هر راه ارتباطی که موجب آشنایی دو فرد شود میتواند شروعی برای آشنایی جهت ازدواج نیز باشد و هر انتخابی اگر آگاهانه و از روی شناخت صحیح و دقیق از خود و طرف مقابل ، خانواده خود و خانواده طرف مقابل ، شرایط پیرامون خود و شرایط پیرامون طرف مقابل باشد به احتمال زیاد  زیربنای شروع زندگی موفقی خواهد بود و در غیر اینصورت نمیتوان انتظار زندگی موفقی را از این آشنایی داشت.
بنابراین مهمترین مسئله شناخت صحیح میباشد که باید بصورت دقیق و صحیحی اتفاق بیافتد و بهیچ وجه نباید پنداشت که چون معرف، فردی واقعی است حتماً زندگی موفقی خواهد بود. چه بسیار افرادی که به همان روش سنتی معرفی شده اند  اما چون اصول آشنایی را رعایت نکرده اند متاسفانه پس از شروع زندگی به مشکل برخورده اند و یا چون معرف یک سایت میباشد، حتماً زندگی ، ناموفق خواهد بود و کم نیستند افرادی که معرف آنها سایت های همسریابی بوده اند و چون اصول آشنایی را رعایت کرده اند  خدا رو شکر زندگی موفقی دارند. چرا که معرفی و شناخت دو مقوله کاملاً متفاوت هستند یعنی ابتدا شخص مورد نظر باید معرفی شود و سپس قبل از تصمیم به ازدواج باید در مورد فرد مقابل شناخت پیدا کند.
آشنایی توسط همسریابی دوهمدل نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اگر اصول آشنایی در آن رعایت شود و انتخاب آگاهانه ای صورت پذیرد میتواند موجبات شروع زندگی موفقی نیز بشود و در غیر اینصورت شروع زندگی مشکل آفرین خواهد بود.
سایت همسریابی دوهمدل تنها یک واسطه است جهت معرفی اشخاص تنها و آماده ازدواج ، که ابتدایی ترین مرحله ازدواج به شمار میرود، مرحله شناخت و راستی آزمایی ادعاها بر عهده خود شخص میباشد، دقیقاً مثل اینکه شما با فردی در دانشگاه آشنا شده اید و طرف مقابل ادعا میکند که مثلاً مهندس میباشد و یک خانه شخصی دارد و یک برادر دارد و پدر و مادرش در شهرستان زندگی میکنند، آیا تنها به ادعاهای فرد میتوان اطمینان کرد؟ بهیچ وجه !
باید با همکاری خانواده و افراد معتمد خود بصورت دقیق و کامل در مورد ادعاهای فرد مورد نظر تحقیق کرد تا اگر دروغ،کلاهبرداری یا هر مسئله دیگری در کار باشد همان ابتدا مشخص گردد ، اگر پس از این شناخت و مشورت با خانواده خود به تصمیم قطعی در رابطه با ازدواج با فرد رسیدید، قول میدهیم که به امید حق تعالی زندگی موفقی خواهید داشت و اگر تنها با صحبت با فرد مورد نظر که معمولاً کلاهبرداران هم خیلی راحت افراد ساده را میتوانند تحت تاثیر قرار دهند به ادعاهایش اطمینان کردید و به احساس خود نتوانید غلبه کنید و برای تصمیم عجله کنید، نباید منتظر رویدادهای خوشایند باشید


:: برچسب‌ها: سایت همسریابی دوهمدم , سایت همسریابی دوهمدل , سایت همسریابی شیدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

سایت ازدواج
 
وقتی شبکه ارتباطی و اطلاعاتی ما به گستردگی جهان می شود، عمق شناسایی ما در این وسعت عظیم تا چه اندازه کاهش می یابد؟!
 چگونه می توانیم در این پهنه گسترده ؛ به شناسایی عمیق مسئله ای و یا به لایه های پنهان موضوعی فکر کنیم؟!
 چگونه اسیر سطحی نگری و ساده لوحی نشویم؟! خلاصه اینکه در میان این همه افراد که فقط چند خطی از آنها می خوانیم یا چند کلمه ای را می شنویم ؛ چگونه روح و روان ؛ احساس و اندیشه و رفتارشان را بشناسیم و باور کنیم؟!  آنهم در مهمترین انتخاب زندگی یعنی همسر گزینی و ازدواج.- انتخابی که در عالم واقعی هم با مشکل روبروست ؛ پس درعالم مجازی چه باید کرد؟
این مقاله به راه حلهای احتمالی می پردازد که به زعم نویسنده می تواند برای آنهایی که به ازدواج اینترنتی می اندیشند ؛ مفید باشد. برای روشن تر شدن بحث، به موضوع:
کسب اطلاعات از پسران و شناسایی آنها جهت ازدواج  اینترنتی (سایت همسریابی دوهمدل)
می پردازیم در مورد شناسایی دختران و کسب اطلاع از آنها جهت ازدواج ، نیز با کمی تفاوت به همین منوال است. اگر بازدید کنندگان عزیز سئوالی در رابطه با آن داشته باشند ، بنده در یادداشتی دیگر توضیح خواهم داد.
عزیزان مقالات زیادی در وب سایت ازدواج دو همدل وجود دارد که ازتون دعوت میکنم به این سایت سر بزنید
کافیه در گوگل بزنید سایت همسریابی دوهمدل
کسب اطلاعات و شناسایی پسران جهت ازدواج  اینترنتی

سايت ازدواج
 
برای خواندن ادامه مطلب لطفا به سایت همسرگزینی سر بزنید
کافیه در گوگل بزنید سایت همسریابی دوهمدل 



:: برچسب‌ها: سایت ازدواج , سایت همسرگزینی , سایت همسریابی دو همدل ,
:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

| سلام و عرض ادب خدمت کاربران فهیم وبلاگ |

| شاید شما روزانه مدت خیلی زیادی را برای دانلود آهنگ جدید در موتور های جستجو مثل گوگل صرف کرده اید و با یک سری سایت ها برخورد کرده اید که در رتبه های اول موتورهای جست و جو هستند و وقتی وارد سایت میشید برای دانلود کردن آهنگ با کلی تبلیغات خیلی خیلی شلوغ و بی معنی رو به رو میشید، تا اینجای کار اصلا مشکلی نیست و هر سایت موزیک نیاز به درآمد داره و اصول کار همر اینجاست ولی وقتی میرید دنبال مطلب خودتون بگردید میبینید که با عنوانی که سرچ کردید به عنوان مثال: " دانلود آهنگ جدید امیر تتلو " کلی عنوان دیگه لیست شدن و شما باید روشون کلیک کنید تا بتونید آهنگ خودتون رو پیدا کنید! مشکل همینجاست |

دانلود آهنگ جدید

| شما قصد دارید توسط سایت گوگل مستقیم به آهنگ خودتون دسترسی پیدا کنید ولی میبینید که وارد یک سری سایت بی مصرف و به اصطلاح "کلیک دزد" شدید، اینطور سایت ها هستند که وب پارسی را به گند کشیدن و باعث میشن که سایت های خوب با محتوای خوب در اعماق رتبه های سایت هایی مثل Google باشن و شما به راحتی نتونید به مطلب خودتون برسید. خوشبختانه جدیدا کارگروه تعین مصادیق رایانه ای قانونی را تصویب کرده است که با اینگونه سایت ها برخورد قانونی میشه که بسیار خبر خوبی است و امیدواریم مسئولین محترم هم کمکی به تمیزی وب کنن. در این راستا ما به شما سایت  هی موزیک   رو پیشنهاد میکنیم که میتونید برای دانلود آهنگ شاد و یا دانلود آهنگ غمگین  و همچنین دانلود موزیک ویدیو استفاده کنید. روزانه بسیار موسیقی در کشور عزیزمان ایران منتشر میشود که میتونید در سایت موزیکی که در چند سطر قبل معرفی کردم آهنگ مورد علاقه خودتون را دانلود کنید و از شنیدن موسیقی خود لذت ببرید. پیشنهاد میکنم از تمامی صفحات سایت دیدن فرمائید و نظرتون رو در مورد مطالب سایت بدید و ما با آغوش باز نظرات شما رو میخونیم و پاسخ میدیدم. باید یادآور بشم که در سایت تمامی آهنگ ها با کیفیت های 320 و 128 قرار دارند و وقتی به قسمت دانلود موزیک ویدیو جدید ایرانی بشید و میتونید موزیک ویدیو های خودتون را با کیفیت های 1080 فول اچ دی Full HD و یا 720 اچ دی HD و یا کیفیت پایینتر 480 دانلود کنید و همچنین برای راحتی کاربران در سایت امکان پخش آنلاین موزیک ویدیو هارا قرار  گرفته است و این مورد برای تک آهنگ ها و آلبوم ها نیز صدق میکند. همچنین در سایت معرفی شده سعی شده بالای 95درصد آهنگها دارای متن آهنگ هم باشند تا هرکسی دوست داشت متن آهنگ را هم بخونه.|

|در اینجا لیستی از اسامی خواننده های عزیز کشورمون را هم معرفی میکنم تا دوستان خواستند در سایت هی موزیک دنبال آثارشان بگردند و دانلود کنند: ( امیر تتلو – سامان جلیلی – احمد سعیدی – استاد بزرگوار همایون شجریان – مجید یحیایی که به تازگی آلبومش را منتشر کرده – مرحوم و زنده یاد مرتضی پاشایی – حسین تهی که در فصل تابستان آهنگ و موزیک ویدیو خودش با نام #تابستون منتشر کرد – شهرام شکوهی که منتظر انتشار آلبومش که تا نفس هست نام دارد هستیم و هنرمند عزیزمون بنیامین بهادری که در اینجا عکسی از خودش و دخترش بارانا قرار میدیم- بهرام – یاس – آرمین 2 AFM – محسن یگانه و...|

بنیامین و بارانا

| در انتها تشکر میکنم از شما کاربر گرامی که وقت خودتون رو به وبلاگ ما دادید و مطلب رو خوندید، شما میتونید این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر و... به اشتراک بگذارید و یا همین مطلب را در وبلاگ خودتون منتشر کنید.)

 

|موفق و موید باشید عزیزان|



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد , دانلود آهنگ جدید ایرانی , دانلود آهنگ عروسی , متن آهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 964
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

 درج آگهی رايگان

آگهی رايگان

درج آگهی رايگان در Ad Time

با ثبت رايگان آگهی خود در وبسايت Ad Time در کوتاهترين زمان به دنياي مجازي معرفي ميشويد

مکانی مناسب برای درج آگهی رایگان برای تمامی مشاغل



:: برچسب‌ها: درج آگهی رایگان , ثبت آگهی رایگان , درج آگهی رایگان اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

  • مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    بیژن همان پسری که فیلم امتحان شفاهی اش به سوالات معلم نابخشوده خود درباره شیب و بام ! در فضای مجازی به طور گسترده ای پخش شده بود با دعوت محسن تنابنده بازیگر سریال پایتخت 4 شد.

    بیژن که به دلیل پخش این کلیپ مورد تمسخر همکلاسی ها و دوستانش قرار گرفته بود اقدام به ترک تحصیل کرده و به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار شد و پس از این همه سختی حالا او در نقش پسر بهبود در سریال پایتخت 4 حاضر میشود ، این اتفاق از برنامه بهار نارنج احسان علیخانی در سال نو افتاد هنگامی که محسن تنابنده هم مهمان آن برنامه بود از او دعوت کرد تا بازیگر این سریال شود ، احسان علیخانی هم از بیژن قول گرفت که به مدرسه برگردد و از او خواست تا افرادی که باعث رنجشش شده اند را ببخشد.

    رسانه بیشترین تاثیر را بر زندگی بیژن داشته است. رسانه یک بار تا مرز نابودی زندگی بیژن پیش رفت و حالا همین رسانه توانسته است زندگی جدیدی برای وی بسازد.

    گفتگو با بیژن استرس بازیگر طنز پایتخت 4

    روایت ما از روزهای شیرین بیژن را بخوانید: بیژن اشکور کیایی یا همان بیژن استرس معروف را تقریبا همه می شناسند. پسرکی شمالی که موقع جواب دادن به سوالات درس اجتماعی هول شده بود و نمی توانست توضیح دهد که چرا بام خانه ها را در شمال ایران شیب دار می سازند زندگی بیژن را می توان به سه قسمت تقسیم کرد قسمت اول قبل از پخش شدن آن ویدیو ، قسمت دوم بعد از پخش شدن کلیپ و سختی هایی که به سبب آن متحمل شد و ترک تحصیل و… و قسمت سوم هم که توجه رسانه های مکتوب به این اتفاق و دعوت احسان علی خانی از بیژن در ویژه برنامه ی عید و دعوت طنابنده از او برای بازی در «پایتخت ۴» به سراغ بیژن رفتیم تا ببینیم اوضاع و احوال این روزهایش است و بازی در یکی از پرطرفدار ترین سریال های تلویزیون چه تاثیری روی او و زندگی اش گذاشته؟

    مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    مردم از من امضا و سلفی می خواهند
    برای مصاحبه که زنگ میزنیم با همان لحن ساده ی روستایی بدون حاشیه رفتن به همه ی سوال هایمان جواب می دهد خیلی اهل حرف زدن نیست شاید تاثیر همه ی این سال هایی باشد که دوستان و آشنایان و هم کلاسی هایش نوع صحبت کردنش را مسخره می کردند همان هایی که به قول خودش الان می آیند و از او امضا می گیرند و سلفی می اندازند.

    بنا به گزارش آکاایران : ماجرای بیژن از اواخر سال ۹۳ رسانه ای شد ، هنگامی که خبرنگاران یک مجله به روستای محل زندگی او رفتند و با خودش و معلمش مصاحبه کردند در آن زمان بیژن ترک تحصیل کرده بود و بعد از عوض کردن محل زندگی اش به این فکر افتاده بود که اسمش را هم عوض کند : «از دوم راهنمایی بود که متوجه شدم کلیپ من در گوشی‌های مردم به یکدیگر بلوتوث می‌شود از همان زمان بچه ها شروع کردند به مسخره کردن من ، تا اول دبیرستان هم این قضیه ادامه داشت دیگر نتوانستم ادامه بدهم و پاییز پارسال ترک تحصیل کردم و مشغول به گچ کاری و بنایی شدم.»
    انتشار این خبر و جریانی که زندگی بیژن بعد از آن کلیپ پیدا کرده بود در بسیاری از خبرگزاری ها باز نشر شد بعد از آن معلمی هم که این کلیپ را ضبط کرده بود طی چندین تماس مکرر از بیژن معذرت خواهی کرد ، در ادامه ی این روند خبرنگاران تلویزیونی با تهیه گزارش تصویری و پخش آن از شبکه اول باعث شدند تا احسان علیخانی در برنامه زنده تلویزیونی از بیژن به عنوان مهمان دعوت کند. و همین اتفاق باعث تغییر جهت زندگی بیژن شد: «آقای علیخانی برای برنامه ی عید از من دعوت کردند و آقای طنابنده هم در آن برنامه بودند و همانجا از من دعوت شد که در پایتخت بازی کنم. قرار بود من نقش پسر بهبود را بازیکنم و فیلم برداری هم از پنج اردیبهشت کلید بخورد اما چون بهبود کلا در این قسمت از سریال حضور نداشت قرار شد من نقش پسر یکی از همسایه ها را بازی کنم که به دنبال کار می گردد من خودم قسمت‌های قبلی پایتخت را می دیدم همیشه ولی فکر نمیکردم هیچ وقت بتوانم در این فیلم بازی کنم اما به لطف خدا دعوت شدم و خیلی هم از این اتفاق خوشحالم.»

    مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    معلمم را بخشیدم
    بازیگر تازه وارد سریال پایتخت در طول مصاحبه چندین بار تاکید می کند که چه قدر از این اتفاق راضی است و زندگی اش تحت تاثیر آن قرار گرفته حتی این قضیه باعث شده که بیژن معلمش را به خاطر گرفتن آن فیلم ببخشد: «این کار او باعث شد من معروف شوم و در تلویزیون بازی کنم بعد اگر این اتفاقات برایم نیفتاده بود شاید او را نمی بخشیدم اما الان دیگر او را بخشیده ام و قضیه ی بیژن استرس دیگر برای من تمام شده است. الان هم اگر ببینید شوخی هایش را در سریال به کار می برم اما دیگر برایم لذت بخش است حس مسخره شدن ندارد.»
    تجربه ی بازی در یک سریال تلویزیونی چندان برای بیژن استرس سابق استرس زا نیست و به گفته ی خودش راحت جلوی دوربین قرار می گیرد: «برای منی که هیچ وقت فکر نمی کردم جلو دوربین تلویزیون بخواهم بازی کنم این تجربه ی خیلی خیلی لذت بخشی بود و از بازی خودم در سریال راضی هستم. همه ی بازیگرها هم انصافا خیلی کمکم می کردند. از آقای طنابنده گرفته تا خانم رامین فر و خانم نصرتی و… همه خیلی کمکم می کردند مخصوصا خود آقای مقدم اگر مشکلی داشتم تمرین می کردند با من و در پشت صحنه خیلی هوای من را داشتند از همه شان خیلی تشکر می کنم.»

    مصاحبه با بیژن استرس از شیب بام تا پایتخت 4

    دوست دارم بازیگری را ادامه بدهم!
    بیژن می گوید که تا الان پیشنهاد دیگری برای بازی به او نشده است اما اگر به او پیشنهاد بدهند و کار خوبی هم باشد حتما قبول می کند: «من در این مدت خیلی به بازیگری علاقه مند شدم و دوست دارم که این کار را ادامه بدهم تا ببینیم خدا چه می خواهد.»
    حالا چند وقتی است که او با پیگیری های آموزش و پرورش استان دوباره مشغول به تحصیل شده و در کنار بازیگری درسش را هم ادامه می دهد : «بعد از عید ثبت نام کردم تا دوباره به مدرسه بروم و بعد از سریال پایتخت هم به صورت جدی تر درس خواندن را شروع می کنم و امتحاناتم را هم تابستان می گذرانم که عقب نیفتم چون قول داده ام که درس بخوانم و ادامه تحصیل بدهم.»
    اتفاقاتی که در این سال ها برای بیژن افتاده بیشتر شبیه یک داستان است تا واقعیت ، از پخش شدن فیلمی که بین چندینفیلم دیگر از دانش آموزان سر از شبکه های مجازی درآورد گرفته تا دعوت شدن همزمان او با محسن تنابنده به ویژه برنامه ی عید و دعوت از او برای بازی در سریال پایتخت همه اتفاقاتی هستند که مسیر زندگی بیژن را در فراز و نشیبی عجیب به نقطه یامروزی رساندند جایی که بعداز تحمل کردن یک دوره سختی برای بیژن مرحله ای بسیار شیرین و لذت بخش است.

    .

    بازنشر:مجله سایسون



:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس , برترینها , خواندنیهای نت ,
:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کسری

اثر مواد سمی گوشی موبایل بر انسان و محیط زیست

  • اثر مواد سمی گوشی موبایل بر انسان و محیط زیست

    زمانیکه گوشی های موبایل بصورت نامناسب بازیافت شده یا در نهایت به زباله دانی ها منتقل شوند، بر هرکدام از سیستم های بدن انسان که در نزدیکی آن قرار بگیرد تاثیر منفی می گذارند. گوشی های موبایل شامل مواد سمی مختلفی از قبیل سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم، کلر و برم میباشند که می توانند در آب هاب زیرزمینی رخنه کرده و با آسیب رسانی به خاک، آب، سبزیجات، حیوانات و انسان ها، وارد زنجیره غذایی نیز گردند.

    مواد سمی گوشیهای موبایل

    مواد سمی تلفن های همراه و تبلت ها

    سرب (Lead) در بسیاری از اجزای گوشی های موبایل از جمله بردهای مداری، باتری ها، به عنوان پایدارساز محصولات PVC یافت می شوند. در معرض سرب قرار گرفتن، میتواند باعث آسیب به سیستم های تناسلی، خونی و عصبی گردد.

    جیوه (Mercury) در باتری، نمایشگرهای کریستالی و بردهای مداری گوشی های موبایل استفاده می شود. یک گوشی موبایل حاوی بیش از دو گرم جیوه میباشد. در معرض جیوه قرار گرفتن باعث آسیب کلیه ای و مغزی می شود.

    آرسنیک (Arsenic) در میکروچیپ های بسیاری از دستگاه های الکترونیکی از جمله گوشی های موبایل یافت می شوند. مسموم شدن با دوزهای بالای آرسنیک می تواند کشنده باشد. دزهای پایین این ماده باعث تاثیرات منفی بر روی پوست، کبد و سیستم های تنفسی و عصبی می گردد.

    کادمیوم (Cadmium) در باتری گوشی موبایل استفاده می شود. این ماده میتواند باعث اختلال در مهارت های رفتاری، آموزشی و شناختی کودکان شود و همچنین آسیب های کلیه ای نیز به دنبال دارد.

    کلر (Chlorine) بخشی از پلاستیک های استفاده شده در گوشی های موبایل بخصوص پلی وینیل کلراید (PVC) میباشد. PVC بیش از ۳۰ درصد گوشی موبایل را تشکیل میدهد. در معرض کلر قرار گرفتن (کلری که به صورت مناسب سازماندهی نشده باشد) باعث آسیب بافتی و تخریب ساختار سلولی می گردد.

    برم (Bromine) بخشی از مواد شیمیایی بازدارنده آتش میباشد که با نام بازدارنده های آتش برمیده شده شناخته می شوند. این ماده میتواند باعث عقب افتادگی های رشدی و شناختی گردد. مطالعات نشان داده است که برم میتواند باعث به برهم خوردن تعادل هورمون تیروئید، آسیب مغزی و سرطان گردد.

    گوشیهای هوشمند نسل جدید

    زباله های الکتریکی

    زباله های الکترونیکی ۲ تا ۵ درصد زباله های جامد شهری ایلات متحده را تشکیل میدهند و هر ساله بین ۳ تا ۵ درصد افزایش می یابند و باعث افزایش مواد سمی مخربی می شوند که در اکو سیستم ما رخنه کرده اند. برای متوقف کردن این موج مرگبار، بنگاه های تجاری و افراد باید گوشی های موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی مستعمل را فقط توسط بازیافت کنندگان تایید شده از طرف متخصصان الکترونیک (e-Stedwards)، بازیافت و بازسازی نمایند تا مطمئن شوند که مواد سمی آن در نهایت حتی به زباله دانی نیز منتقل نشوند. متخصصان الکترونیک عموما استاندارد طلایی را برای بازیابی مواد الکترونیکی به رسمیت می شناسند.

    به علت نقصان قانون گذاری در ایالات متحده، ممنوع کردن صادرات مواد الکترونیکی مستعمل و دورافتاده توسط یک کمپانی بازسازی مواد الکترونیکی تایید شده از طرف متخصصان الکترونیک، یکی از معدود روش هایی است که میتواند بازیابی مسئولانه دستگاه های الکترونیکی و صادر نشدن آن به کشورهای دیگر را تضمین نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استاندارد متخصصان الکترونیک و دستیابی به لیست بازیافت کنندگان مواد الکترونیکی تایید شده به سایت www.e-Stedwards.org مراجعه کنید.

    e-Cycle یکی از کمپانی های بازیافت و فروش اشتراکی موبایل به بسیاری از سازمان های بزرگ جهان میباشد. این کمپانی به عنوان اولین کمپانی بازیافت موبایل که به تاییدیه e-Stedwards دستیابی پیدا کرده و به بالاترین استانداردهای زیست محیطی و سلامت و امنیت کارگر وفادار است.

    E-Cycle  یک روش ساده، امن، محیط زیست-محور و سودآور را به بنگاه های تجاری پیشنهاد میکند تا گوشی های موبایل و تبلت های مستعمل را فروخته و بازیابی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.e-Cycle.com مراجعه کنید.

    برگرفته از E-Cycle.com

    ترجمه و بازنویسی: حسین موسوی (مدیر سایت بستیکال)



:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 1204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

بک لینک بک لینک